Ledig tjänst

Account Manager sökes till utbildningsbolag

Om företaget

DF Kompetens är ett utbildningsbolag som ägs av Svenska Dataföreningen. Vår huvudsakliga mission är att tillhandahålla vidareutbildningar med tillhörande certifieringar till befintlig IT-personal. DF Kompetens håller cirka 50 olika utbildningar varje år. Vi utbildar inom IT-arkitektur, Objektsledning, IT-säkerhet och ledarskap inom IT. DF Kompetens omsätter cirka 40 MSEK per år. I våra stora lokaler på Fleminggatan 7 finns både kontoret och de utbildningslokaler som kurserna i regel hålls i.

Om tjänsten

Vi har två kategorier av utbildning, dels kurser som i regel är 2-4 dagar. Samt utbildningsprogram som sträcker sig över en hel termin med sex stycken 2-dagars avsnitt. Samtliga kurser hålls av konsulter som är experter inom sina respektive områden. Efter avklarad kurs får alla deltagare ett digitalt certifikat eller kursintyg.

Din arbetsuppgift blir att proaktivt bearbeta befintliga kunder som tidigare skickat sina medarbetare på någon av DF Kompetens utbildningar. För att kunna göra det ska du i rollen som Account Manager säkerställa vilka företag och personer som gått utbildningarna sedan tidigare, samt presentera vidareutbildningar. Detta sker via telefon och mail som verktyg. Som Account Manager hos DF Kompetens kommer du att jobba nära försäljningschefen med avstämningsmöten veckovis.

Våra arbetstider är 08.00 – 17.00, måndag till fredag.

Vem vi söker

Vi söker dig med en social förmåga och som är strukturerad och noggrann och klarar av att ha många kundkontakter igång samtidigt. Du är trygg med att vägleda kund och etablera nya kontakter eftersom du kommer att kontakta personer i ledande positioner och behöver att ha ett förtroendeingivande tillvägagångssätt. Vi tror att du sedan tidigare jobbat med uppsökande försäljning över telefonen som verktyg, antingen som mötesbokare eller innesäljare och stimuleras av kundkontakt.

Ansökan

Urval och intervju sker löpande. Tjänsten innefattar en heltidstjänst med en fast överenskommen lön.